مصرف فست فود وافزایش خطر ابتلا به بیماری دیابت و بیماری قلبی

خطر مصرف فست فودها بخوبی شناخته شده است، افزایش سایز وانرژی و کاهش میزان نوترنیت ها مشکل عمده ی مصرف فست فودها است. اخیراً محققین دانشگاه بهداشت عمومی دانشگاه مینه سوتا درسنگاپور با بررسی عادات تغذیه ای شواهد جدیدی را درباره ی رژیم های غذایی سنگین، فست فود و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری قلبی کرونر ارائه دادند.

آخرین تحقیق چاپ شده در مجله ی American Heart Association journal circulation (2,july,2012, online)نشان داد خطر مرگ بر اثر بیماریهای عروق کرونر در افرادی که بیش از یک بار در هفته از فست فود استفاده می کنند به میزان 20 درصد در مقایسه با افرادی که از خوردن اینگونه غذاها خودداری می کنند، افزایش یافته است.برای افرادی که از فست فودها 2 تا 3 بار در هفته استفاده می کنند خطر تا 50 درصد افزایش می یابد و خطر در افرادی که 4 بار یا بیشتر در هفته از این فست فودها استفاده می کنند تا 80 درصد افزایش می یابد.

استفاده از فست فودها 2 یا چند بار در هفته سبب افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 تا میزان 27 درصد می شود.

به گفته ی محققین دانشگاه مینه سوتا و بر اساس چندین مطالعه ی موجود روش تغذیه ای غربی سبب افزایش خطرات بیماریهای قلبی و متابولیکی در جمعیت افراد چینی ساکن آسیای جنوب شرقی می شود. به گفته ی پرفسور odegaurdما متوجه ی تأثیرات دراماتیک مصرف فست فودها بر سلامت عمومی جامعه شدیم.

 منبع:  www.sciencedaily.cim/reeases/2012/07/120702210214. htm